Rejestracja na studia

Więcej informacji dotyczących Kandydatów znajdziesz w zakładce Rekrutacja na stronie Uniwersytetu Warszawskiego.

 

 

 

Uniwersytet Warszawski Internetowa Rejestracja Kandydatow

 

 

 

Test

 

 

 

Europeistyka Rekrutacja

 

Płatnosc Rekrutacja

 

 

Zegar Rekrutacja

 

 

Złóż Dokumenty

 

 

Studia

Drogi Kandydacie,

Nie wiesz jak wygląda proces rejestracji na studia? Obawiasz się, że przegapisz któryś z terminów? Nie wiesz co zrobić, żeby wziąć udział w rekrutacji? Zachęcamy do zapoznania się ze skróconym opisem kroków z jakich składa się rejestracja i rekrutacja na studia:

    1. Odwiedź stronę www.irk.uw.edu.pl
      Zapisy na UW odbywają się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów.  Zamieszczane są tam szczegółowe zasady i harmonogram rekrutacji na poszczególne kierunki studiów. Aby wziąć udział w rekrutacji najpierw należy założyć swoje indywidualne konto rejestracyjne. To właśnie na Twoim profilu dowiesz się najszybciej o wynikach rekrutacji, otrzymasz dostęp do listy wszystkich potrzebnych dokumentów, uzyskasz możliwość wydrukowania wymaganych podań, czy przesłania zdjęcia potrzebne do wyrobienia legitymacji studenckiej.
    2. Zapoznaj się z katalogiem kierunków i zasadami rekrutacji
      Listę kierunków wraz z zasadami rekrutacji znajdziesz w Menu Katalog, Zakładka Kierunki. System internetowej rejestracji kandydatów udostępniany jest na początku roku kalendarzowego, choć na większość kierunków rejestracja rozpoczyna się w czerwcu. Na liście kierunków łatwo znajdziesz Europeistykę w Centrum Europejskim. Znajdujemy się na 1 stronie pod  Europeistyka – studia europejskie.
    3. Załóż konto kandydata i uzupełnić niezbędne dane
      Formularz jest krótki, jego wypełnienie zajmuje zwykle kilkanaście minut. Podać należy podstawowe dane, takie jak imię, nazwisko, obywatelstwo czy numer PESEL, który będzie identyfikatorem kandydata w systemie IRK. Kwestionariusz znajdziesz na stronie IRK
    4. Wprowadź wyniki egzaminów maturalnych
      Podstawą rekrutacji są wyniki egzaminów maturalnych.Zaznacz na swoim koncie rejestracyjnym przedmioty, z których posiadasz egzaminy maturalne oraz ich poziomy, a następnie wskaż również wyniki. Nie wszyscy jednak muszą samodzielnie wpisywać je do systemu. Przy wypełnianiu deklaracji maturalnych w szkołach średnich maturzyści mogą zgodzić się na przetwarzanie ich danych osobowych. Oznacza to zgodę na automatyczne pobranie wyników z Krajowego Rejestru Matur. Kandydaci, którzy nie wyrazili takiej zgody, po odebraniu wyników wprowadzają je sami. Dane są później weryfikowane na podstawie złożonych dyplomów w macierzystych jednostkach. Kandydaci z polską maturą sprzed 2006 r., maturą IB lub EB wpisują samodzielnie wyniki maturalne, a kandydaci z dyplomem zagranicznym wczytują na swoje konto rejestracyjne zeskanowane wykazy ocen na dyplomie.
    5. Wybierz z listy interesujące Cię kierunki
      Teoretycznie, każdy z kandydatów może zapisywać się na nieograniczoną liczbę kierunków (tyle, ile możliwości jest w katalogu). Najczęściej jednak kandydaci dokonują dwóch rejestracji. Co roku zdarzają się jednak osoby, rejestrujące się nawet 30 razy, jednak pamiętaj, że każdy wybór kierunku będzie ważny dopiero po uiszczeniu opłaty rekrutacyjnej. My z prostych przyczyn rekomendujemy jeden wybór – Studia europejskie w CE.
    6. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
      Opłata rekrutacyjna wynosi 80 zł za jeden kierunek studiów niezależnie od trybu studiów. Na Twoim profilu udostępniony zostanie Twój indywidualny numer konta bankowego przeznaczony na dokonanie opłaty. Wszystkie informacje znajdą na swoim profilu w systemie IRK. Więcej informacji.
    7. Poczekaj na wyniki rekrutacji
      Co roku zakwalifikowani na studia zostają kandydaci z najwyższą liczbą uzyskanych punktów. O tym, czy dostałeś się na studia dowiesz się przede wszystkim ze swojego konta w systemie IRK. Rekrutacja odbywa się w minimum 3 turach. Jeśli nie zostałeś zakwalifikowany w danej turze, może zostaniesz w kolejnej? Warto sprawdzać wyniki! Dokładne terminy rekrutacji znajdziesz w Harmonogramie.
    8. Złóż dokumenty
      Na złożenie dokumentów w komisji rekrutacyjnej jest kilka dni. Czas na to przeznaczony upływa wraz z końcem tury, w której zakwalifikowano Cię na studia. Dokumenty, czyli m.in. podanie o przyjęcie na studia, świadectwo  maturalne, kopia dowodu osobistego, należy złożyć osobiście lub z pomocą pełonomocnika posiadajacego upoważnienie. Dopiero po złożeniu dokumentów zakwalifikowany kandydat zostaje oficjalnie przyjęty na studia. Niezłożenie dokumentów w wyznaczonym terminie jest równoważne z rezygnacją ze studiów i wykreśleniem z listy rankingowej. Wówczas na miejsce osób, które zrezygnowały, w następnej turze kwalifikowane są kolejne osoby z listy rezerwowej. Jeśli mimo wyczerpania listy okazałoby się, że będziemy dysponowali jeszcze wolnymi miejscami, ogłoszona zostanie dodatkowa tura rejestracji.
    9. Zobacz również: Katalog wymaganych dokumentów
    10. Gratulacje, czas rozpocząć naukę!
      Zanim to jednak nastąpi, zachęcamy do udziału w oficjalnym Obozie Zerowym Studentów Centrum Europejskiego UW. Udział w wyjeździe jest rekomendowany przez Dyrekcję Centrum, która weźmie w nim udział. Więcej informacji znajdziesz na Facebookowej grupie Twojego roku!