Zaznacz stronę

Szanowni Państwo,

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z pismem Pani Prorektor ds. studenckich i jakości kształcenia dr hab. Jolanty Choińskiej – Mika, prof. UW  z dna 19 września 2018 r. o numerze BSS-441-cudz-369/2018, które dotyczy kwestii doręczania pism studentom cudzoziemcom przyjętym na studia w roku akademickim 2018/19 na podstawie decyzji zawierającej pouczenie o treści: (pismo Pani Rektor)

Na podstawie art. 40 § 4 i 5 Kodeksu postępowania, strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.

Zgodnie z art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny”.

Cudzoziemiec spoza Unii Europejskiej podejmujący studia na UW jest zobowiązany do podania polskiego adresu, pod który oczekuje doręczenia mu pism, lub ustanowienia pełnomocnika do doręczeń na terenie Polski wraz ze wskazaniem jego adresu. O wszelkich zmianach adresu student zobligowany jest niezwłocznie powiadomić UW (w naszym przypadku Centrum Europejskie). Niewywiązywanie się z tego obowiązku może uniemożliwić realizację toku studiów i doprowadzi do skreślenia z listy Studentów.

Zatem, każdy cudzoziemiec spoza Unii Europejskiej koniecznie musi podać właściwy polski adres do doręczeń pism z UW lub dokonać jego aktualizacji w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2018 r. (formularz do wypełnienia i dostarczenia do sekretariatu studiów, pok. 202A)